Blogitaukoa on pitänyt vähän liiankin kanssa. Ensin sekosi kone, sitten minulla alkoi sellainen työputki, että viuuh - tukka suoralla tässä painellaan. (Ei mitään sen kummempaa kuin säännöllistä työtä. Pitäisi kai olla onnellinen?)

    Ikävä tosiasiahan on, että jos on työelämässä mukana ei jää paljon aikaa muuhun elämään. Kommenteissa on kysytty milloin lankojani on taas saatavilla. Itse asiassa jatkuvasti, meilillä selviää eri laatujen ja värien tilanne, mutta yleisiä tilaisuuksia saa odottaa marraskuisiin Lammasmarkkinoihin, jotka pidetään täällä Turussa Katedraalikoulun historiaa tihkuvissa tiloissa. Joulukuun alussa on Naisten Messut Helsingissä, joilla nytkin olen mukana. Tampereelle suunnistaa varmaan koko blogikansa (viikko Lammasmarkkinoiden jälkeen), mutta sinne minun oli peruuttava paikkani työn takia (plääh). Huopatuotteitani voi siellä sen sijaan hipelöidä erään käsityöläisosuuskunnan kojussa. Tarkemmat tiedot sitten myöhemmin.

    Käsitöitä on valmistunut hiljakseen. Punasävyinen lanka (joka aloitti elämänsä makeana pinkkinä) on kasvanut sukiksi, kevyt syysmyssykin on valmistunut. Kuvia ei valitettavasti vielä ole, neulomukset pitää ensin höyryttää.
    Sen sijaan olen kuolannut Vogue Knittingin uusia malleja ihan urakalla. Kiitos vielä ihanalle Snyylleni, joka teki minulle tilauksen! Olo on kuin karkkikaupassa, on liikaakin valinnanvaraa. Olen vielä odottavalla kannalla.
    Heinäkuun puolessavälissä julistamaani langanloppukisaan on tullut kaksi valmista työtä. Eikö niitä ole enempää? Odottelen muutaman päivän, ja arvon sitten.

    Lopuksi muutamia tunnelmakuvia Luostarinmäeltä. Työnäytösviikkona muutama viikko takaperin olin siellä huovutustöissä, tein huopahattujen aihioita myöhempää muokkausta varten.

    914302.jpg   

    Hatunstumppeja rivissä. Alkaako modisteilla sormet nyt syyhyymään?

    914299.jpg

    Kovin vaatimattomat tekotarpeet: villaa, suopaa ja pesukarttu.